Róma, az örök emlék

Egészen biztos, hogy amíg élek, nem felejtem el a 2020-as rali-Eb szezonnyitó versenyhétvégéjét, a Róma-ralit. Fantasztikus élményekkel gazdagodtunk, csodálatos tájakon versenyezhettünk, és nagyon sokat tanultunk a raliról navigátorommal, Ivettel együtt.

Már egy héttel korábban megérkeztünk a helyszínre, hogy ismerkedjünk kicsit a környezettel, és mert a kötelező ERC-s programok már a versenyhétvége előtti kedden megkezdődtek. Egy kis városnézésre is volt időnk Rómában, és volt egy egészen különleges kapcsolatunk is Luigivel, erről bővebben majd hamarosan beszámolunk.

Csapatom, a Roger Racing Team idén a cseh Orsák Rallysporttal működik együtt, főleg a logisztika miatt gördülékenyebb így a munka. A Rally Bohemián már megtapasztaltuk, hogy milyen jól szervezett csapatról van szó, így az olaszországi hivatalos testen már meg se lepődtünk az Orsák profizmusán. Az Eb-gyorsaihoz megszólalásig hasonlító pályákon próbálhattuk az autót és magunkat is, aztán a pályaírás következett. A pénteki shakedownon meggyűlt a bajom az egyik hajtűkanyarral, az elsőkerekes autók sajnos nem tudnak olyan szépen befeküdni az ilyen visszafordítókban, mint a hátsó kerék meghajtásúak, úgyhogy ezt még gyakorolnom kell. A kvalifikációs futam után jött az ünnepélyes megnyitó, amihez Róma belvárosában, az Angyalvár tövében állították fel a startdobogót. Onnan elrajtolva rendőri felvezetéssel haladtunk el a történelmi helyszínek és emlékművek előtt, elképesztő élmény volt!

Szombaton és vasárnap összesen 15 gyorsaságit kellett teljesítenünk, az etapokkal együtt több mint 800 km-t tettünk Fiuggi környékén, mert valójában nem Róma, hanem ez a termálvizéről híres kisváros volt a rali központja. Igazi autógyilkos pályákon kellett végigmennünk, rengeteg volt a defekt és sajnos a baleset is. Rajtunk kívül csak egy női autó volt a mezőnyben, női pilótával, az olasz Rachele Somaschini tavaly már végigcsinálta a Róma-ralit, most viszont a negyedik gyorson hibázott és kiesett. A hatalmas forróság is nehezítette a dolgunkat, a hétvége leghűvösebb napján, vasárnap 34 fok volt, ami az autóban hatvan fokos hőséget jelent. Mindezek ellenére végigcsináltuk a versenyt, és egyetlen női pilótaként értem célba Ivettel. Az ERC3-as rangsorban pedig ötödikek lettünk 19 indulóból.

Tanulni jöttünk ide, és rengeteg tapasztalatot szereztünk az autóról, a gumihasználatról, a pályaírásról. Ivett elképesztő munkát végzett, nagyon hálás vagyok neki, ahogyan az Orsák Rallysportnak is. Tökéletes autót kaptunk tőlük, tökéletes beállításokkal. Csapatunk, a Roger Racing Team is a helyszínen dolgozott, az összes csapattagnak köszönjük a fáradhatatlan munkát. Köszönjük a támogatóinknak a bizalmat, a szurkolóknak a biztatást, a sajtónak pedig, hogy beszámol a teljesítményünkről.

A járványügyi intézkedések az egész hétvégét jellemezték. A szervizparkba csak hőmérés után, maszkot viselve lehetett ki- és belépni, kézfertőtlenítőket is sok helyre raktak ki, sőt, a csapatok érkezése előtt még a levegőt is fertőtlenítették. 

Ajánlott cikkek